Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

zaterdag 4 februari 2012

Celestine-1


Al een paar jaar heb ik een heel opvallend brei/haakpatroon in mijn digitale verzameling zitten, die me veel doet denken aan mijn origami periode. In die tijd maakte ik met de "module"vouwtechniek de meeste opzienbarende geografische bollen. Het was voor mij de meest aantrekkelijke vorm van origami die ik kende, dus toen ik deze 12 puntige Celestine bol op het net vond, was het zonneklaar dat ik daar nog een keertje aan zou beginnen. Er is een haak- en een breiversie, maar omdat ik op het moment meer zin in breien heb, begin ik daarmee. De uitdaging wordt nog verhoogd, door het feit dat beide patronen in het engels/amerikaans zijn, en ik heb dus meteen maar besloten om, los van deze blog, de vertaling op papier te zetten.

Het begin is er. Toch gemakkelijk dat we in december toen we begonnen met kerstballenbreien een reservesetje bamboe breipennen kochten. Nu kan ik elke serie van 11 steken van de vijfhoek op een aparte naald zetten. Het breit een beetje raar, maar het is nu er nog een redelijk aantal steken op staat eigenlijk wel gemakkelijk. Hoe ik het met kleuren ga doen weet ik nog niet. Er ligt hier nog een lichtblauwe en een rode bol voor mij. De lichtblauwe is voor de markeringen en de rode, ja misschien doe ik daar nog wel wat mee.

 Wordt vervolgd.......