Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

donderdag 26 april 2012

Sprei


Omdat ik de zeshoek van het kleedje/babydekentje heel erg mooi vind, ben ik van plan deze te gaan gebruikien om er een heerlijke grote sprei van te gaan haken. Ook de kleurstelling is goed. Dwz. eerst een behoorlijk rondje in de gewenste kleur, dan 2 toeren zwart [hoofdkleur, waarmee ik ook de zeshoeken aan elkaar naai], dan nog een toer in dezelfde kleur als het midden, waarna ik waarschijnlijk zal eindigen met nog een toer zwart.

Die laatste toer wil ik haken van de overgebleven Zeemanwol van mijn paars/l.roze/zwarte gehaakte trui, waarvan ik nog zes bollen heb liggen. Jammergenoeg is die zwarte wol ietsjes dunner en dat kan ik eigenlijk niet hebben, want dat wordt het een zwakke schakel in de hele sprei. Nu ben ik op jacht naar hele dunne zwarte sokkenwol, die ik kan meebreien, zodat de wol naar ik hoop zowat dezelfde dikte zal krijgen. Wordt vervolgd.......