Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

donderdag 20 september 2012

Kattenzak

Na jaren vond ik een patroontje terug op de site van de Handwerkclub. Deze "kattenzak" heb ik in in de 80er jaren van de vorige eeuw [jeetje wat klinkt dat oud] gemaakt als werkstuk tijdens mijn opleiding voor de Akte K. textiele werkvormen op de PA in Alkmaar. Dat ik het patroon terugvond, vind ik fantastisch, want hoewel ik vanaf het prille begin mijn werkstukken heb gefotografeerd, had ik geen patronen bewaard. Dom natuurlijk, maar daar had ik, in die tijd geen moment bij stilgestaan. Als moeder van drie kleine kinderen had ik wel wat anders aan mijn hoofd.

Ook ben ik blij met de Handwerkclubsite, want ik vind meerdere patronen uit die oude Ariadnes terug. Ergens, in één van de verhaaltjes op deze blog had ik al zitten mopperen op de Ariadne, die na de omslag naar lifestyle en interieur blad mijn interesse verloor. Deze is dus nog uit de gouden tijd en ik hoop er op de site nog velen terug te vinden, van mensen die wel zo slim waren om ze te bewaren. http://www.handwerkclub.nl/index.php