Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

maandag 29 oktober 2012

Trui voor Suus


Na een drieenhalf uur durend gevecht met AVG [wat ik won door er uiteindelijk Avast in te zetten] durf ik nu weer wat te gaan bloggen. Het enige positieve van het voorvermelde gehannes op de computer waren de wanhopig lange wachttijden. die ik opvulde door stug te gaan breien en ik denk dat ik zowat een half "truipand" heb overgehouden aan dat dwarsliggende antivirusprogramma.

Maar okee, dat is dus geen creatief verhaal voor deze blog, dus ga ik over op de orde van de dag. Omdat zij er zelf te weinig tijd voor had, vroeg dochter Suzanne mij voor haar een lekkere warme trui te breien. Ze had al de nodige winkels afgestruind, maar al wat ze zag; geen lekkere warme oversized truien. Dat was voor mij geen nieuws, want tot die conclusie was tijden geleden ook al gekomen. Ook vond ik het best een leuk idee om voor haar eens een trui te breien, want ikzelf had er al meer dan genoeg en wat betreft innocentmutsjes, kerstballen en babymutsjes had ik het ook even gehad.

Met een zak vol mooie zwarte en een paar witte bollen Zeemanwol kwamen we dus afgelopen woensdag uit Hoofddorp en ik ben vol goede moed aan de slag gegaan. Met pennen vijf en een map vol tv series op de computer gaat het super. Ik begin altijd met een mouw, dan heb ik een aardig idee van maat en stekenaantallen en verder brei ik de trui volgens mijn eigen "patroon" [zie hier]. Nog eventjes Suus dan istie klaar!