Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

donderdag 7 maart 2013

"Granny-koorts"



Een enorme hebberigheid naar steeds maar nieuwe vierkanten, een drang naar vele kleuren bolletjes wol of katoen, jeukende handen om te gaan haken en totaal opgewonden raken van al die mooie vierkanten, die je toelachen op de facebook pagina`s, dat is een feilloze diagnose van de bovenstaande koorts, die bij mij op het moment genadeloos heeft toegeslagen. Was het eerst alleen maar de "grannygroep" bij de facebookgroep Handwerken als Ontspanning, nu zie ik mede door die en vele andere sites steeds meer mooie dingen en wil ik ook steeds meer.




Vorig jaar januari was ik ook al bezig met die vierkanten, maar na 12 van die dingen struikelde ik over het afhechten. Foute boel natuurlijk, want bij al die kleurige grannies hoort dat er nou eenmaal bij.
Een paar maanden hebben die 12 lapjes doelloos in mijn kast gelegen, totdat ik twee vliegen in een klap sloeg. Wat was het geval? Ik combineerde 12 losse grannies, een enorme hekel aan de naaimachine en het maken van een gehaakte tas feilloos tot één geheel waarmee je thuis kon komen. Voor een gehaakte tas is het haast onvermijdelijk dat je een binnenvoering maakt, dus om daar met een grote boog omheen te lopen begon ik met een bestaande binnenvoering. Ik diepte bijna een nieuwe "halve" linnen boodschappentas van AH uit de voorraadkast en de 12 rondzwervende grannies uit een bak, et voila, een supertas was geboren. Zo had ik die 12 lapjes toch een mooie bestemming gegeven.


Nu is het andersom. Ik weet wat ik met de vierkanten wil, ideetjes zat. Ook zal ik elke week zeker één granny haken vanwege het groepsprojekt van de groep "Handwerken als ontspanning". Ik zal alle draden moeten afhechten, dat blijft helaas, maar als ik even vastzit is er altijd wel een facebookgroep of mooie site die me verder helpt. Voor de grannykoorts heb ik gelukkig geen pillen nodig, het gaat geheid weer over en zoniet, dan ga ik lekker door!