Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

donderdag 14 maart 2013

Haakdekentje vijf


Afgelopen maandag was een echte binnenzitdag. De voorspelling was een paar graden onder nul, maar, werd er bijvermeld, de snijdende oostenwind zou de gevoelstemperatuur tot -20 kunnen opdrijven. Nu vind ik -20 wel een beetje overdreven, maar uit ervaring weet ik dat hier op het platteland niet valt te spotten met die harde oostenwind. Die blaast overal doorheen, zelf op onze slaapkamer, die op het oosten ligt, voel ik de wind door de 100 jaar oude muren dringen. Maar okee, geen probleem, dat wordt dus een dagje haken. Ik startte met een simpel babydekentje en vanwege mijn grannykoorts had ik bedacht dat ik maar een enorme granny moest maken. Dat werd dan een uitstekend vierkant babydekentje. Het voordeel was, dat ik bij dat clusterhaken lekker fimpjes kon kijken. De gaten waarin de stokjes gehaakt moeten worden zijn groot genoeg om het op het gevoel te doen. Alleen moest ik natuurlijk wel even zorgen dat er steeds 3 stokjes in één gat gemaakt werden.

Een heerlijke dag dus. Buiten die gore oostenwind, en mijn persoontje lekker binnen voeten op de tafel, laptop met filmpjes erbij, hakende aan een enorme granny. Dat lukt dus prima en `s avonds kon ik weer een mooi babydekentje toevoegen aan mijn "Sven-collectie" die in een doos staat te wachten op verzending totdat Ingrid en ik de beloofde 100 mutsjes hebben voltooid. Echter één ding was wat minder rooskleurig. De volgende ochtend vroeg ik me toch wel af, waar toch die vervelende pijn in mijn schouder vandaan zou zijn gekomen. Verdorie die was ik net kwijt. Dan toch maar wat rustiger aan doen. Jammer maar helaas!