Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

zaterdag 17 augustus 2013

Zonnehanger "Mandala"

Dit is voorlopig mijn laatste zonnehanger/mandala projekt, want ik vind dat deze cirkel zo ongelofelijk mooi geworden is, dat een volgend werk alleen maar kan tegenvallen. Het is mooi geweest en plek om ze op te hangen heb ik al helemaal niet meer. Het patroon kwam van Ingrid die het gekocht had via het net. Toen ik begon had ik me voorgenomen geen materiaal bij te kopen en dus alleen te haken met de katoen en kleuren die ik nog in voorraad had. Dat was eigenlijk het moeilijkste van het werk en meerdere malen was het best spannend of ik het zou halen met een bepaalde kleur. Het absolute record in stress had ik bij de donker gele kleur. Hiervan had ik zegge en schrijve ca. 2 meter draad over. Ik durfde op het eind niet meer te kijken en uiteraard ging ik steeds sneller haken. Net of dat helpt! Precies zoals met een bijna lege benzinetank op weg bent om te tanken. Dan ga ik ook ongewild steeds harder rijden. Maar het lukte!

Nu hangt de ring voor het raam aan de perronzijde van het huis als lust voor het oog van de langskomende tramreizigers. Helaas zie ik hem daar nauwelijks en ik zit er over te denken hem te verplaatsen naar het keukenraam. Hoewel ik er dan zelf ten volle van kan genieten, heeft die plek een groot nadeel. Hij hangt, als de zon schijnt, in de volle zon. Daar kleurechtheid niet de sterkste eigenschap is van katoen, is dat dus niet echt gezond voor het werk.  Ach ik zie wel, voorlopig laat ik hem hangen waar hij hangt en als de zomer voorbij is kan ik hem altijd nog verplaatsen.


O ja en voor wie hem wil maken. Het is een kooppatroon en je vindt het hier: