Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

maandag 9 september 2013

En nog meer patronen van haakbloemetjes



ORANJE-GEEL














In een magische ring: 13x [1losse, 1 stokje]
Toer 1: 13x tussen de stokjes [1 vaste, 9 lossen, 1 vaste, 9 lossen, 1 vaste]

PAARS-ROZE












In een magische ring: 9x [1 stokje, 1 losse]
Toer 1: 9x [1 vaste, 2 stokjes, 1 vaste] om de 1-losseboog.

en de GROEN-ROZE
In een magische ring: 12 stokjes
Toer 1: als boven


en GROEN-GEEL
In een magische ring: 6x [1 stokje, 1 losse]
Toer 1: 6x [1 vaste, 2 stokjes, 1 vaste] in de 1 losseboog


GROEN. Dit is echt een "gaatjesvuller" voor mijn bol



In een magische ring: 8x [1 vaste, 4 lossen]

ROZE-DROOD-LBLAUW

In een magische ring [roze]: 10x [1 stokje, 1 losse]
Toer 1 [d.rood]: tussen de stokjes 10x [1 vaste, 3 lossen]
Toer 2 [blauw]: keren en aan de achterkant 10x [1 vaste, 3 lossen] om de stokjes van de magische ring
Toer 3 [blauw]: keren en op de goede kant haken achter het werk 10x [1 vaste, 1 stokje, 3 dub.stokjes, 1 stokje, 1 vaste] in de 3-lossenbogen.

WIT-ROOD-GEEL












In een magische ring: 12 stokjes
Toer 1 [rood]: 6x [1 vaste, 3 lossen] om en om
Toer 2 [rood]: 6x [1 vaste, 5 stokjes, 1 vaste] om de 3-lossenboog
Toer 3: [geel]: 6x [6x 1 vaste op resp. de 5 stokjes en 1 vaste], op de 1e vaste een stokje haken wat ingestoken wordt om de vaste van toer 1. Dit is precies tussen de twee bloemblaadjes in.  


ORANJE-D.BLAUW


In een magische ring: 12 stokjes
Toer 1: 12x [1 vaste, 3 lossen]
Toer 2: 12x [1 vaste, 8 stokjes] in de 3-lossenboog. Vind je hem te erg kronkelen dan neem je minder stokjes. Zo simpel is dat. 

en als laatste een hele simpele:
WIT-D.BLAUW


In een magische ring: 12 stokjes
Toer 1: 12 x [1 vaste, 3, 4 of 5 lossen].
Hoeveel lossen je neemt in toer 1 maakt niet zoveel uit. Het wordt altijd mooi.

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, want er zijn nog genoeg variaties te bedenken. Maar dat mogen jullie zelf doen. Het is echt niet moeilijk. Probeer het maar ......

Voor het eerste deel van de haakbloemetjes: Zie hier

That`s all Folks !!!!!!

Gemaakt: 8 september 2013
Patroon: 9 september 2013
"Ontwerp": Willy Haarsma.