Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

donderdag 19 september 2013

Gehaakt innocent mutsje

"Hahaha ze zijn wel slim. Klantenbinding noemen ze dat denk ik. Innocent stuurt je heel ouderwets nog een folder en brief om te vragen of je weer mee willen doen aan de brei-actie. Wel wordt erbij gezegd dat haken ook mag. Dit is de eerste keer dat ik een leuk gehaakt mutsje heb kunnen maken. Het lukte eigenlijk nooit. Vorig jaar breide ik er ca. 75. Kijken hoever we dit jaar komen. Voor wie meer wil weten: http://www.innocentdrinks.nl/DeGoedgemutsteBreicampagne/ "

Dat zette ik zonet op facebook. Daarna heb ik het mutsjespatroon toch nog maar even uitgeschreven.





Op de site van Stitchlily http://stitchlilystuff.blogspot.nl/2009/09/innocent-smoothie-cowgirl-hat.html zag ik de "cowgirl hat" voor innocent. "Eindelijk een leuke haakmuts voor innocent", dacht ik meteen, maar al werkende, werd het natuurlijk weer een muts met veel eigen inbreng. Het grootste verschil zit hem in de haaksteek. De muts was in vasten gehaakt en omdat ik geen liefhebber ben van vasten te stug], heb ik de muts in halve stokjes gehaakt. De rand is echter wel van vasten. Ik gebruikte Zeeman soft en een haakknaald 3.5

Toer 1. Haak in een magische ring 2 lossen [voor het 1e halve stokje], 5 halve stokjes [totaal 6 steken]
Toer 2. In elke steek 2 halve stokjes haken. [totaal 12 steken]
Toer 3. Afwisselend, 1 x 1 halfstokje, 1x 2 halve stokjes [totaal 18 steken]
Toer 4. 2x 1 half stokje, 1 x 2 halve stokjes in een steek. [totaal 24 steken]
Toer 5-10. Halve stokjes op halve stokjes haken.
Toer 11. Afwisselend 1x 1 vaste, 1x 2 vasten in een steek,
Toer 12. Afwisselend 2x 1 vaste, 1x 2 vasten in een steek
Toer 13. Afwisselend 1x 1 vaste, 1x 2 vasten in een steek,

Haak een koordje en vlecht dat door toer 9. Leg daarin een grote strik. [Zie foto]
Achteraf gezien denk ik dat een dubbeldraads koord mooier zou zijn geweest, want dit koordje is niet echt duidelijk. Natuurlijk kan je ook een lintje nemen. 




Gemaakt: 19 september 2013
Patroon: 19 september 2013
Bewerking: Willy Haarsma.