Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

maandag 11 november 2013

Geklungel met kleuren

MAGGIE THE OWL 2

Ja dat Maggie the Owl rood-roze-wit zou worden, had ik gisteren al besloten. Vanmorgen begon ik dus met goede moed. Binnen de kortste keren had ik de tien vijfhoeken, exclusief de buitenste rand af. Ik had een wit middenstuk, rode bloemen, die werden omlijst door een roze rand. Toen ik er eens goed naar zat te kijken, begon er schijnbaar iets te dagen. Ik vond het erg rood wel erg rood en de dunne roze buitenrand viel helemaal weg, waardoor er in het hele model nauwelijks iets van roze te bekennen was. Ineens zag ik het licht. Wat een idioot was ik, ik had de bloemen roze moeten maken, met een rode buitenrand. Dat rood is fel genoeg, dat zie je toch wel, hoe dun het randje ook is. Fijn, wat is dat toch met mij, had ik dat niet eerder kunnen bedenken. Ik heb nog even met de gedachte gespeeld om de vijfhoeken zo te laten en alleen de zeshoeken met een roze bloem te maken, maar toen ik eenmaal een zeshoek met een roze bloem gemaakt had, was het duidelijk. Uittrekken die hap, alle tien !!!!