Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

zaterdag 9 november 2013

Maggie the owl

Bij het zien van het Maggie the Owl kussen was ik meteen verkocht. Ik vond haar op een Ravelry site  http://www.ravelry.com/patterns/library/maggie-the-african-flower-owl-pillow-crochet-pattern Wat een schatje! Die wilde ik ook maken.

Het patroon had ik een tijdje geleden al aangeschaft, en zodoende loop ik al een paar dagen te piekeren over de kleuren. Maar nu ik echt beginnen wil is het natuurlijk weer tegen het weekend en op zondag zijn ondanks alle zondagopenstellingen hier in Westfriesland, de deuren van de breiwinkeltjes, zover als ik weet, nog stevig gesloten. Dat wordt dus morgen [zaterdag] eerst eens gaan zorgen dat het benodigde materiaal in huis komt.

Vanmiddag had ik nog het idee haar van Zeeman Soft wol te maken, want dat zou mijn voorraad van die wol een beetje tot normale proporties terugbrengen. Doch een klein verstandig stemmetje in mij zei, dat die wol eigenlijk een beetje te dun en te kwetsbaar is om als kussen door het leven te gaan. Conclusie: zonde van werk en geld, en ik dook in mijn katoentjesbak.

Het originele patroon bestaat uit zes- en vijfhoeken van de afrikaanse bloem, met een extra rand. En in dat laatste zat het probleem. Door die vierde rand kwam er een vierde kleur bij en wat er bij mij fout zit weet ik niet, maar een mooie kleurencombinatie met vier kleuren maken lukt me nooit. Je had me moeten zien. De hele tafel vol met katoentjes en een proeflapje van een afrikaanse bloem, die uit alle kleuren van de regenboog heeft bestaan.

Tig keren heb ik het weer uitgetrokken. Ik ging uit van rood-wit-roze als basiskleuren, maar een vierde kleur kreeg ik er niet bij. Eigeel, heel lichtgroen, fel groen, paars, en nog veel meer heb ik geprobeerd. Ik werd er moedeloos van. Tot slot besloot [niet echt tevreden] wit-rood-geel-lichtgroen te nemen en deed de resterende bollen weer in de bak. Toen zapte ik terug naar facebook en Dutch crochet. En wat zie ik daar? Een hele mooie Maggie the Owl bestaande uit de kleuren groen-wit-blauw. Wauw drie kleuren maar, dus het kon wel. Mijn hele plan lag overhoop en eindelijk was ik terug waar ik begonnen was.


Alleen morgen nog even een bolletje lichtroze halen en met dank aan "Marcella Amigurumi" wordt mijn Maggie rood, wit en roze.