Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

donderdag 21 november 2013

"Wieke-bloementas"



Ongeveer een jaar geleden ontdekte ik het bloemetje bij Wieke op haar blog. http://wiekevankeulen.blogspot.nl/2013/01/gehaakte-bloemen.htmlHet is een schattig modelletje en vele maanden hebben de proefbloemetjes bij mij als decoratie op de muur geprikt gezeten. Een poosje terug wist ik even niets te doen en haalde alles er weer af. Het was mooi geweest, de foto`s waren genomen en ik wilde eigenlijk wat anders doen met die muur.
Om mijn restjesbak wat te legen, ben ik toen nog wat bloemetjes gaan bijhaken en uiteindelijk werd het een grote zeshoek, bestaande uit 37 bloemen, waar ik, behalve als kleedje, absoluut niets mee wist aan te vangen. Mooi vond ik hem niet [heb ook geen foto gemaakt helaas] en de hele zaak belandde in een koffer bij mijn dekentje van het groepsgranny projekt.

Zo verliepen weer aan paar maanden, totdat ik een week geleden, al zappend op de blog van Elfy-Jo belandde http://elfi-jo.blogspot.nl/2013/06/rugzak.html Daar zag ik een foto van een gehaakte tas met aan de onderzijde een gedeelte "Wieke-bloemen". Het was een kleurig geheel en ik dacht meteen aan mijn lelijke zeshoek. Dat was de oplossing. Ik bestudeerde de foto grondig en kwam tot de conclusie dat ik die zeshoek niet eens zoveel hoefde te veranderen. Dat viel vies tegen. Die verhipte zeshoek was "on-the-go" in elkaar gezet, dus moest ik veel meer uithalen dan me lief was. Het kostte dan ook een hele dag prutsen,en ik heb sommige stukken wel drie keer moeten uithalen voordat het goed zat. Met zeven extra bloemen is de onderkant nu klaar. Voor de bovenkant had Elfy Jo er verschillende gekleurde randen bovenop gehaakt. Zoiets zal het bij mij ook wel worden, maar ik kijk niet meer naar de foto. Ik bedenk wel wat.

Toch zal het geen echte gebruikstas worden, want sommige zeshoeken waren erg zwak. Drie vlogen er tijdens het werken spontaan al uit elkaar en ik moet er niet aan denken, dat ik na zoveel moeite te hebben gedaan om de tas te voeren, alsnog weer zeshoeken uit elkaar zie vallen. Ik hou het dus maar op een tasje voor bollen wol of zo iets en als er dan weer een zeshoek kuren krijgt, valt er met naald en draad katoen waarschijnlijk nog wel wat te redden.