Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

dinsdag 24 december 2013

CAL-1

[HET KON NIET MISSEN]

In mijn pogingen om kleurtjes te zoeken voor de Crochet Along 2014, die ik voor het gemak in het vervolg maar cal-2014 zal noemen, reed ik vanmiddag in de gierende regen toch nog maar even naar de Wibra in Zwaagdijk. Ik had mezelf al helemaal voorbereid op een moeilijke parkeeraktie vanwege de kerstdrukte, dus was het een verrassing dat ik heel gladjes, na even linksknipperend te hebben gewacht, voor de deur een plekje vond.

Dat die stortbuien schuldig waren aan die luxe was duidelijk. In de Wibra was het nog stiller. Ik zag maar één klant, en ja hoor je raadt het al, die stond kleuren wol te combineren. "Ha" dacht ik meteen. "Het zal toch niet ? Ik bleef even rustig op de achtergrond staan kijken, want eigenlijk stond die dame me een beetje in de weg. Ik had nl. een slim plannetje bedacht. Als er veel kleuren Saskia wol zouden zijn, dan wilde ik een foto maken, zodat ik thuis de kleuren op mijn gemak kon gaan combineren. De ochtend na de kerstdagen zou ik dan de uitgezochte wolletjes op mijn gemak gaan kopen, want dat in die laatste uren voor de kerst alles nog zou worden weggekocht leek me wel heel onwaarschijnlijk.

Op de foto`s is te zien dat er schitterende kleuren zijn op het moment. Natuurlijk is niet alles Saskia, maar ik denk dat er wel genoeg zal zijn om 11 kleuren bij elkaar te rapen. Hoe we in gesprek raakte weet ik niet precies meer, maar ik had gelijk. Wat een ongelofelijke impact heeft dat facebook toch. Cal-2014, Wolletjes, kleuren, hoe gemakkelijk het is een Wibra in de buurt te hebben en facebook, waren de onderwerpen van ons korte gesprekje. Ook zij nam een foto en nadat we elkaar succes hadden gewenst met de deken gingen we weer over tot de orde van de dag. Leuk zo`n ontmoeting met een "mede-caller" :-).