Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

vrijdag 21 februari 2014

Mijn alternatieve CAL-deken


Het moest er toch van komen. Hoe mooi een Crochet Along ook is, ik kan er niet helemaal mee uit de voeten. Niets mis met het tempo hoor, ik vind het heerlijk om zo langzamerhand en met zoveel mensen over de hele wereld tegelijk zo bezig te zijn. Natuurlijk moet het niet zo zijn, dat je na een dagje "huishaakwerk" klaar bent en de rest van de week werkeloos gaat zitten wachten op de volgende opdracht. Nee, het is meer een projektje erbij, waarbij je er ongemerkt ineens een deken gehaakt hebt. Meer moeite heb ik met het patroon. Zoveel moeite zelfs, dat ik er bijna zeker van ben, dat, als ik inderdaad helemaal volgens het patroon zou hebben meegehaakt, dit de eerste keer zou zijn geweest, dat ik helemaal een patroon zou volgen. Na bij de CAL-deken al meteen het Catherine Wheel [vanwege het moeten haken met een veel dikkere haakpen] en de Bobblestitch [omdat ik hem niet mooi vind] te hebben vervangen heb ik na lang overwegen toch maar een tweede deken opgestart. Zo blijft er in ieder geval nog iets over van de originele CAL-deken over, die ik netjes met de groep mee ga afhaken.

De tweede startte ik 17 februari op. Allereerst kwam natuurlijk weer de moeilijke vraag, in welke kleuren ik deze deken zou gaan maken. Één ding was zeker, ik wilde minder kleuren en na wat wikken en wegen werd het in combinatie met wat ik hier thuis nog had liggen, zwart, wit, blauw en lichtblauw. Met een stapel bonnetjes en overgebleven kleuren, zijn er in diverse dagen verschillende Wibra`s bezocht, totdat ik naar mijn idee wel zo`n beetje genoeg van alle kleuren in huis dacht te hebben. Alleen wit was een ander verhaal en de jacht daarop beschreef ik op Facebook:

"Een halve ochtend met schitterend mooi weer rondgereden in ons schone Westfriesland. Alle Zeemannen langs voor witte wol, omdat de Wibra het wat betreft deze kleur wol al een tijd laat afweten. Zeeman Medemblik had ik doelbewust overgeslagen, omdat er door de weekmarkt niet te parkeren is. Het resultaat was: 1 winkel dicht [ondanks de vermelding op internet dat hij vanaf 9 uur open zou zijn], 2 winkels witloos en 2 dorpen doorgezocht, omdat ik dacht dat er een Zeeman gevestigd was, die ik in ieder geval niet kon vinden. Ik baalde als een stekker en durfde eigenlijk niet met mijn geplande haakwerk te beginnen. Vanmiddag om kwart over vier toch nog maar even naar Medemblik, want de markt zou om die tijd waarschijnlijk al aardig opgeruimd zijn. Jahoor, een heel schap vol met witte wol. Zal je ook altijd zien. Hihihihihi. Kijk het was een mooie rit vanmorgen, maar wat geld betreft, daar zullen we het maar even niet over hebben. Nu dus met verse moed begonnen met mijn tweede strependeken"

Zoals ook op de foto`s te zien is schiet ik lekker op. Ik heb al ruim 25 cm. De opzet [met 217 steken] en eerste toeren zijn tot en met de grannystripe hetzelde als de originele CAL-deken. Daarna heb ik mijn eigen idee gevolgd.