Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

vrijdag 7 maart 2014

Doeiiiiiiii

Ik heb de laatste tijd niet veel geschreven over mijn originele Cal-2014-strependeken. Dat komt voor het grootste deel door het feit dat ik er een grote grannydeken tussendoor gehaakt heb en omdat multitasken bij mij de laatste jaren ook niet zo best meer gaat moest de rest van het werk even de wachtkamer in. Daarna heb ik van de zwart-wit-blauwe deken het patroon in de computer gezet. Die staat nu op mijn blog, zodat ik zonder al te veel denkwerk, deze deken, door het vastgestelde patroon nog twee keer te herhalen, probleemloos kan afhaken.

Daarna kwam de originele strependeken weer in mijn handen terecht. Dat ik die als laatste oppakte was bewust. Ik wist het eigenlijk niet zo goed meer met dat ding. Totaan een week of drie geleden, hield ik me netjes aan het huiswerk, maar na het veranderen van strepen in de deken was ik de weg kwijt. [Zie de blog "dekens update" van zaterdag 1 maart]. Totaan vanmorgen heb ik er nog aan gewerkt. Toen viel het kwartje. Ik was het zat, want vanaf het begin vond ik hem eigenlijk niet mooi. Mijn post op facebook was duidelijk genoeg:

"Dit is de laatste foto die jullie zullen zien van mijn deken. Ik ga hem uittrekken. Ik vind hem niet mooi. Helemaal niet "ik" zo al die kleuren. Ik hou van zachte, rustige kleurtjes en ik snap nog steeds niet dat ik hier ingetuind ben. Misschien het enthousiasme van de CAL toen ze begonnen. Daar stond ook in dat er 9 kleuren gebruikt moesten worden en met veel moeite heb ik toen deze kleuren bij elkaar geraapt. Wist ik toen veel. Na een poosje dus wel en begon ik aan die zwart-wit-blauwe deken. Dat is dus veel meer "ik" en aangezien twee dekens teveel is op mijn bordje moet deze eraan geloven. Doeiiiiiiiiiiiii"


Tot slot nog een foto [of eigenlijk twee]. Eentje van "vóór" en eentje van "na", met een tussenruimte van 5 uur prutsen, knippen opwinden en uittrekken. Van één ding vond ik het eigenlijk maar zonde. Ik had alles zo netjes afgehecht. Jammer van dat werk.