Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

vrijdag 19 december 2014

Beren lief en leed

BEREN LIEF- EN LEED

Hoe raar kan het lopen. Mijn hele leven lang roep ik al "Ik heb niets met beren" en Beren zijn wilde dieren en hebben geen kleertjes aan". Maar een half jaartje terug kwam ik in een heftig gewetensconflikt, want toen ik de bezigheden zag in de facebookgroep "Berendekens" wist ik het niet meer. Wat een schitterende doelstelling had die groep! Ik startte met een stapel granny squares, maar al heel snel begreep ik, dat als ik mijn overcomplete "softwol" wilde ophaken, ik beren zou moeten gaan haken. Nu zes maanden later heb ik een kleine 30 beren gehaakt en het eind is nog lang niet in zicht. Van het berenhaken bedoel ik, want de softwol is gelukkig bijna op.

Toch heeft het berenhaken een nadeel. Het klinkt heel vreemd, maar het geeft te weinig afwisseling om steeds weer een nieuwe creatieve blog te schrijven. Ik heb in de afgelopen maanden verschillende bestaande patronen uitgeprobeerd en ook wat geprobeerd te ontwerpen en het resultaat is, dat ik nu werk met een paar "standaardpatronen", die uitgebalanceerd zijn op aantal wol en vulling mbt. de kosten. Wat ik durfde te publiceren heb ik intussen al in een blog verwerkt, maar met de andere combinaties ben ik bang de copyrightregels te overtreden, dus plaats ik ze [voorlopig?] niet.

Tot zover de uitleg van mijn povere blogaktiviteiten van de laatste maanden. Hoe nu verder? Uiteraard ga ik gewoon door met haken en het plaatsen van foto`s van mijn werk. Alle beren zijn te zien in een fotoalbum op mijn fb-pagina [hier] en op een speciaal bord op Pinterest [hier] en mocht ik een nieuw idee, patroon of zomaar wat te melden hebben, plaats ik het natuurlijk gewoon weer hier.


Dat wilde ik even kwijt zo aan het eind van het jaar. Alle volgers, lezers, familie en vrienden wens ik fijne feestdagen en ik besluit met een nieuwjaarswens met natuurlijk notabene een kerstbeer erop. Wie had dat zes maanden geleden kunnen denken!!!