Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

dinsdag 1 januari 2013

Toilettas





























Garen: Twin
Haaknaald: 3
Haaksteken: lossen, vasten, halve stokjes en stokjes
Rits: 18 cm.
Golfpatroon [aanstal steken: deelbaar door 10 + 9]
tr. 1. met donkere kleur, achterkant van het werk, 1 losse, om te keren, 1v op 1v.
tr. 2. met lichte kleur, goede kant van het werk, 1 losse, * 1v, 1 hstk, 1 stk op elke van de volgende
5 st., 1 hstk, 1 v., 1 losse, sla 1 st. over*, eindig de rij met 1 v.
tr. 3. lichte kleur, achterkant van het werk, als de 2e rij, waarbij u 1v in de v. haakt, 1 hstk. in hstk.
etc.
tr. 4. donkere kleur, goede kant van het werk, * 1 v. op elke st. van het motief, 9 v., haak dan 1 stk
in de overgeslagen st. uit de 2e rij.*
tr. 5. donkere kleur, achterkant van het werk, geheel in vasten
tr. 6. lichte kleur, goede kant van het werk, als de 2e rij, maar de motieven verspringen d.w.z.
beginnen met 3 lossen, de 1e st. overslaan, 1 stk op de volgende steek, 1 hstk., 1 v. 1 losse, en
dan herh vanaf * [de overgeslagen st. bevindt zich boven de 3e van de 5 stokjes].
tr. 7. lichte kleur, als 6e rij.
tr. 8. donkere kleur, als 4e rij,
tr. 9. donkere kleur, als 5e rij.
Herhalen vanaf de 2e rij.

Tasje:
49 v. op 50 lossen
Als op de foto 5x het golfpatroon haken voor één kant van het tasje. Haak nu weer in de opzetrand en
haak daarop een tweede keer 5x het golfpatroon.
Rits innaaien voordat de zijkanten gesloten zijn is eenvoudiger. Zijkanten sluiten en alle draden
afhechten.

Gemaakt: zomer 2008
Patroon: 1 oktober 2012
Ontwerp: Willy Haarsma