Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

vrijdag 2 oktober 2015

Rugnummer 100


"Ik heb al eerder geblogd over het hoe en waarom ik bij
berendekens terecht gekomen ben en ook schreef ik al eerder hoe
het mogelijk is dat een "helemaalnietberenmens" zich een slag in de
rondte beren haakt, maar bij het bereiken van deze mijlpaal wil ik
deze beer toch even in het zonnetje zetten.
Gelukkig voor berendekens heb ik, eind augustus 2014, na
de eerste beer [een Nijntje met een nogal groot uitgevallen kop] de moed
niet laten zakken, zodat ik vanavond de geboorte mocht meemaken van de 100ste beer".


Voor zover mijn post op facebook en eigenlijk valt hier weinig aan toe te voegen. Duidelijk zat toch?
Maar goed dan toch nog even dit:

Toen ik helemaal niets meer wist te maken voor mijzelf en via google berendekens tegenkwam, ben ik heel snel weer in de haakpen geklommen. Hoewel ik met granny square begon [het hoofddoel van berendekens] ben ik al heel snel overgelopen naar de [bijkomende] beren. Met het maken daarvan ben ik veel vrijer in mijn creatieve werk en kon ik mijn overtollige [foute] wol gemakkelijker kwijt. Ook is iedere kleur en elke soort wol [wel alleen acryl] en zelfs katoen welkom. Mede daardoor is iedere beer, meestal gehaakt naar eigen ontwerp, iedere keer weer anders. Op naar de volgende 100!