Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

dinsdag 21 februari 2023

Twee mouwen en een half pand


 Dit schreef ik op fb:

TWEE MOUWEN EN EEN HALF PAND 
Ik begon in september 2022, om mijn overtollige perlégaren op te maken, met een trui. Omdat die perlégaren met die mooie zachte kleuren, nogal dun is, combineerde ik die, met witte Saskia wol, zodat het een lekkere dikke trui zou worden. Ik had niet genoeg witte wol, dat wist ik natuurlijk al wel, maar ik begon in het volste vertrouwen, dat ik die ten alle tijde nog wel bij zou kunnen kopen. Nou, dat had ik dus niet moeten doen. Nu zit ik met de brokken, want die wol is er niet meer. Ik heb nog een heel klein bolletje en dan is het over.  
En nu? Ik bedenk vanalles. Witte wol halen bij Zeeman en hopen dat het een beetje combineert? De roze mouw uittrekken en alleen het roze combineren met een andere kleur [zwart?] en als uiterste, alles uittrekken en helemaal overnieuw beginnen. Kijk, dat durf ik dus allemaal niet. Want als ik dat zou doen, durf ik het eerstkomende jaar de Wibra niet meer in, bang dat de witte wol in schappen zal liggen.


Wat ik niet op fb schreef was, dat ik een dag of drie daarvoor een mail had gestuurd aan de Wibra met de vraag wanneer de witte Saska-wol weer in de winkels zou komen.



Ik stuurde de mail zondagavond en ik kreeg op maandagmorgen omstreeks 9 uur in de ochtend al een antwoord. Hulde voor de snelheid, maar aan het antwoord had ik niet veel. Het feit dat zij geen overzicht hebben in de voorraad van de winkels, daar vroeg ik niet naar, Ik vroeg in het algemeen of die witte wol weer eens in de winkels zou verschrijnen, want ik krijg de indruk dat het helemaal niet in Nederland is. Dat vermoeden wordt bevestigd door de volgende opmerking, dat ik het ook niet online kan bestellen. Dat was ook niet erg, want ik schreef al, dat ik dat niet wilde.

"Nou ja, niet geschoten is altijd mis, het was het proberen waard", zullen we maar denken, Vandaar dat ik het nu even niet meer weet. Voorlopig kieper ik de hele zaak maar weer in de la. Misschien zie ik in de toekomst nog eens het licht [of de benodigde wol]. Wordt vervolgd............


Woensdag 1 maart 2023

Eindelijk, ik kan verder!!

Ik was zonder een enkele verwachting naar Heerhugowaard gereden. Meer om een aanleiding te hebben voor een ritje. Een tweede bewijs dat ik er geen gat in zag was, dat ik, helemaal geen tasje of iets mee had genomen de winkel in. Ik ben niet meer zo van plastic tasjes, maar deze bollen waren zo verschrikkelijk wit, dat ik niet met die vier losse bollen de straat over wilde. Veel te bang, dat ik er eentje zou laten vallen. Dus heb ik in dit geval mijn principes maar even overboord gegooid.

Het wachten is over, ik kan weer door!!