Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

dinsdag 30 juli 2013

"Klikgespen"

Geschreven: 30 juli 2013
Dagtekening: 28 juni 2013 en 30 juli 2013

Wel eens van klikgespen gehoord. Nou ik dus niet, hoewel, ik gebruik ze dagelijks, maar nooit gedacht dat ik de naam van die dingen ooit nodig zou hebben. Wat is het geval. Tijden de vakantie vond ik een heerlijk goedkope tas in een klein winkeltje in Hay-On-Wye. Zoals meestal bij dat soort boetiekjes hing er een kijkexemplaar aan de gevel en ik kreeg in de winkel een in plastic zak gesealde tas mee naar huis. Ik legde hem omdat hij zo netjes plat ingepakt was, ongezien onder de spullen in de auto en zou hem als ik thuiskwam wel eens gaan uitpakken. Op dat moment was ik allang blij dat ik alle bagage zonder deze extra toevoeging onder controle had. Thuisgekomen pakte ik hem uit en ontdekte dat de sluiting niet helemaal klopte, want ik kreeg het band niet door de gesp. Een beetje balen, maar beslist niet in paniek dacht ik, "Dan zet ik er even zo`n handige sluiting aan die ik bij andere tassen ook gebruik. Ben geen fan van een naaimachine, maar dat moet me toch wel lukken. Kijk en toen liep ik vast. Ten eerste hoe heten die dingen en ten tweede waar koop je zuks??


Na een stevige sessie googelen ontdekte ik de naam "klikgespen" en
dat ze meestal wel te koop zijn in fornuturen of schoenreparatiezaken. Verder ontdekte ik dat ze op het net ook in grote getale en vele kleuren te koop zijn. Toch, nog altijd een beetje huivering van bestellen op het net, reed ik vanmiddag naar de Shoefix winkel op het raadhuisplein in Heerhugowaard. Jahoor, meneer had klikgespen maar mocht ze niet los verkopen en gebruikte ze alleen zelf voor het repareren van tassen. Op z`n zachts gezegd nogal boos dacht ik: "Verdomme, wat een service, rij ik 40 km voor die rotdingen, de winkel heeft ze en verkoop ze niet. En maar maar janken dat de er zoveel op het net besteld wordt. De winkeliers vragen erom".

Weer thuis heb ik ze toch maar besteld bij Fourniturenpuntnl [vanwaar ik ook maar even de foto heb geleend]. Natuurlijk bestelde ik niet alleen de twee die ik nodig had, want het lijkt me best leuk om in de toekomst wat tasjes te gaan haken met deze sluiting. Ik ben benieuwd, nu de levering nog, maar dat wordt door de vakantie, helaas nog even wachten.
[ps. na 1 augustus had ik ze zoals beloofd gelijk binnen. Bedankt en superservice !!!]