Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

dinsdag 22 april 2014

Omslagdoek-2

[21 april 2014]
Zo die is af. Ik blij vanwege het feit, dat ik 4 bollen Fenna heb opgeruimd en Ingrid blij, want die wil de omslagdoek graag hebben. Dat vind ik prima want ik draag zo`n omslagdoek toch niet. Ik kwam wel heel gelukkig uit met mijn Fennadraad. 5 cm. over op een toer van ruim 2 meter is niet niks. Gelukkig was het zo en niet andersom, want anders had ik die hele toer vanwege een te korte draad helemaal moeten uittrekken.













De rand was nog wel even lastig. Ik wilde er een brede rand langsmaken [foto 1], maar tot mijn stomme verbazing was dat helemaal niet mooi. Dus werd het een kleiner randje. [foto 2]


Nadat ik de rand had afgemaakt kon ik op de tijdlijn van Ingrid schrijven: "Ingrid, it`s yours" ........en al tikkende dacht ik:  "Joepie, weer wat af, morgen bij daglicht zet ik er nog een goede foto bij".

























En nu [22 april] is hij dus helemaal klaar. 2x 1.10 m. aan de bovenkant en 1.00 meter vanaf het middenboven tot in de punt. De onderrand heb ik als volgt gehaakt:
toer 1. 1 vaste tussen de clusters, 3 lossen.
toer 2. 4 stokjes om de 3-lossenboog, 1 vaste tussen de clusters.

De bovenkant [diagonaal van het halve vierkant] was het lastigste. Alles wat ik deed klapte om. Vasten, stokjes, halve stokjes, lossen ertussen, niets hielp. Uiteindelijk heb ik 1 vaste om de lossenbogen gemaakt en 3 lossen daartussen. Niet zo mooi, maar het enige wat een beetje netjes bleef zitten.