Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

vrijdag 4 juli 2014

Grannydeken-2

{vervolg op "Allemaal Granny Squares" van 21 juni 2014]

22 juni

Toen die 30 vierkanten de volgende dag inderdaad af waren heb ik ze op de foto gezet. Van het begin af liep ik met het idee rond om er per kleur banen van te maken, maar toen ik aan het schuiven was, schoot me een ander idee te binnen. Diagonaal zou misschien ook wel leuk zijn. Zo gezegd, zo gedaan en na de "banenfoto" heb ik meteen een diagonaal patroon gelegd, die ik natuurlijk ook vastlegde.
Maar wat was nu het mooiste? Mischien was het wel leuk om dit eens in een paar haakgroepen voor te leggen. Nou dat heb ik geweten! Gelukkig heb ik het maar in twee groepen gezet, want anders was waarschijnlijk mijn telefoon op tilt geslagen. In totaal kwamen er 405 reacties. Heel geweldig allemaal en grappig was dat 80% de onderste versie kozen als de mooiste, wat mijn voorkeur stevig bevestigde. Kan je nagaan hoe iets zo plotseling kan veranderen, want ik had daar in eerste instantie totaal niet aan gedacht.

Nu 4 juli heb ik hem in de schaduw buiten afgemaakt. Eerst moest ik nog vijf vierkanten haken, want die zes rijen was toch nog wel een beetje kort. Het afwerken zelf was best nog wel lastig, want ik moest, ondanks dat het hartje zomer is, daglicht hebben om hem met al die zwarte wol af te maken. Maar okee, het is dus gelukt, en ik heb tot volle tevredenheid hem in de diagonaal versie in elkaar gezet. Hoera, weer een projekt af!!!!