Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

woensdag 15 januari 2014

CAL-3

Om niet iedere keer een heel verhaal te hoeven schrijven over hetzelfde onderwerp heb ik besloten de groei van mijn CAL-dekentjes in foto`s te laten zien op twee pagina`s hier op mijn blog en in Pinterest. Ik heb ze gesplitst. De grote deken die ik netjes meehaak via de grote CAL actie en de tweede, tw. de Sven dekentjes die ik vooruit heb gewerkt.

Deken 1 is de strependeken die ik gelijk met de Crochet Along meehaak. Hiermee ben ik dus nog niet zover. Er komen maar een paar toeren per week. Dat vind ik verre van erg, want ik heb werk zat, en mag het wel dat relaxte tempo. Toch kon ik het niet helemaal laten. Met twee dekentjes voor Sven`s Sterrenmutsjes ben ik wel verder gegaan. Vanaf het amerikaanse patroon weet ik dus wat me te wachten staat en het is eigenlijk alleen maar heel fijn dat ik dat in een kleinere versie kan uitproberen.

Svendekentje 1. Het fel gekleurde Svendekekentje, waarover ik vandaag een grote twijfelaanval kreeg. Dit schreef ik op facebook vandaag:

"Ik baal eigenlijk een beetje. Ik lanceer het idee om tegelijk met CAL 2014 een dekentje mee te haken voor Sven en dan kom ik er bij 20 cm. achter dat het dekentje eigenlijk veel te druk is voor de doelgroep. Dat komt deels door de beperkte kleuren van Zeeman Soft en deels door mijn enthousiasme, waardoor ik zo laat in gaten kreeg dat het veel te bont werd. Ik stop er maar mee, ondanks alle lieve ideetjes die mij werden toegestuurd om het te hergebruiken. Dat zie ik toch niet zo zitten. Ik laat het in z`n geheel nog wel even liggen, want wie weet komt er nog een oplossing. Met mijn effen dekentje ga ik wel door. Dus blijft er in ieder geval nog ééntje over."

Gelukkig kreeg ik heel veel reacties van mensen die zeiden toch vooral door te gaan, omdat het zo`n mooi dekentje zou worden en dat er altijd wel iemand zal zijn die het wil hebben. Hopelijk hebben ze gelijk, want ik heb besloten toch maar door te gaan.

Svendekentje 2. Het effen blauwe dekentje was helemaal een probeersel. Ik was toch wel benieuwd hoe de strependeken in een effen versie zou worden. Ook mooi dus. Dit dekentje is bijna af. Het is nu ca. 40 x 40 cm. Ik ga nog even door en dan zal het met de rand erbij wel een medium dekentje worden.

Gek zo`n stukje zonder foto`s maar ik op de hierboven geplaatste pagina`s, staan er genoeg.
En natuurlijk op Pinterest: http://www.pinterest.com/avalonwh09/