Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

dinsdag 9 april 2013

Supergrannies-2


Oh wat is dat heerlijk werken. Alleen maar gewoon haken, zonder ingewikkeld tellen of rekening houden met maten. Het enige waar ik een beetje op moet letten zijn de kleuren. Het staat toch wel leuker als de kleuren die tegen elkaar aan komen een beetje combineren. Had ik vorige week een volle bak met Wibra en zweedse wol, nu piept de bodem al aardig tussen de bollen door. En zo wil ik het precies hebben. Veel kleuren zijn al op en er zijn er al 34 vierkanten zover af, dat alleen de buitenrand [helemaal in één kleur] er nog moet worden aangezet. 





Vanwege de kleurencombinaties, heb ik helaas één bolletje moeten kopen, want het groen was wel heel erg in de minderheid. Met de rest van de wol zou ik mijn doel van 6 x 7 vierkanten wel moeten halen. Van de laatste acht heb ik minimaal het middenblok al af, zodat een plaid van minstens 1.30 x 1. 60 haalbaar moet zijn. Helaas te klein voor mijn bed, maar groot genoeg om lekker over één van de zitkamerstoelen te draperen. Jammer eigenlijk dat het allemaal zo snel gaat, want wat ik verder ook ga doen, dat zal nooit zo snel en lekker opruimen als deze klus.